How to promote the Capital of Romania?

Afaceri online si promovarea Bucurestiului

0
205

Experience Bucharest. How to promote the capital of Romania? Care sunt secretele succesului unei afaceri in mediul online?

Acestea sunt intrebarile de care au fost animati cei aproximativ 300 de participanti la conferinta “How to promote the capital of Romania?”, ce a dat startul proiectului Experience Bucharest. Acesta a avut loc in Bucuresti in perioada 12-16 mai.
Printre speakeri s-au numarat bloggeri, youtuberi, instagrameri si alti influenceri de succes din toata lumea. Proiectul reprezinta cea mai mare initiativa de promovare a Bucurestiului si cuprinde o serie de activitati prin care participantii sa cunoasca spiritul orasului si sa promoveze aceasta destinatie turistica printre sutele de mii de followeri pe care acestia ii au.
Vibe-ul conferintei a fost unul pozitiv, specialistii impartasind tips&tricks despre cum o pasiune se poate transforma intr-o afacere de succes.
Una dintre cele mai interesante idei pe care am auzit-o a fost urmatoarea: oamenii s-au saturat sa citeasca liste, ei vor povesti. Bloggerii trebuie sa se concentreze mai putin pe cifre si mai mult pe crearea unei experiente. Este de preferat ca influencerii sa investeasca mai mult timp in relatarea unor experiente personale, care sa ii inspire pe cititori si sa ii determine sa se apropie de scriitor.
Care au fost sfaturile primite cu privire la cresterea unei afaceri in mediul online?

Dave si Debbie de la The Planet D au povestit faptul ca succesul nu vine peste noapte, ci este nevoie de munca si rabdare. In medie, un blog are succes dupa 2 ani si jumatate de interactiune cu cititorii. Conform acestora, nu este eficient sa te concentrezi pe cifre; o afacere online eficienta trebuie sa se orienteze catre pastrarea cititorilor. Interesul acestora trebuie starnit astfel incat sa ramana mai mult timp pe site, explorand  cat mai multe dintre sectiunile acestuia, urmand ca apoi sa revina. Secretul este acela de a te apropia de audienta, de a fi o persoana amabila si deschisa, ce tine cont de parerile cititorilor, creand content in functie de preferintele acestora.

Gaseste-ti stilul! Acesta este alt sfat aparent simplu, dar destul de dificil de atins. Daca esti cu adevarat pasionat de domeniul in care lucrezi, oamenii vor sti asta. Trebuie sa explorezi pana ce iti dai seama care este “your thing”, sa iti gasesti stilul si sa imbini anumite pasiuni pe care le ai, astfel incat sa gasesti acel unghi unic prin care sa te diferentiezi de ceilalti.

Desi sunt nenumarati influenceri ce scriu despre subiecte asemanatoare, fiecare are propriile particularitati ce nu pot fi negate sau imitate. Dat fiind acest context, colaborarile nu pot fi decat benefice. Daca alegi sa colaborezi cu persoane din acelasi domeniu, nu faci decat sa ai sansa de a-ti largi plaja de audienta.

Ideea asupra careia s-a insistat de-a lungul intregii conferinte este aceea ca, prin munca, orice obiectiv poate fi atins. Unul dintre speakeri a facut o afirmatie cat se poate de desteapta: in this business, if you’re not growing, you’re dying.

 

Care sunt tendintele referitoare la turism?

Cheia succesului in turism pare a fi reprezentata de comunitatea locala, motiv pentru care sunt necesare investitiile in educatia timpurie. Localnicii contribuie, inevitabil,  la crearea unor experiente turistice. Spiritul unui oras poate fi simtit cel mai bine prin interactiunea cu locuitorii acestuia. Din acest motiv, promovarea destinatiilor turistice trebuie facuta responsabil, astfel incat sa nu conduca la afectarea traditiilor sau a valorilor unei culturi.

Dezvoltarea tehnologiei si a accentului acordat mediei sociale nu poate decat sa influenteze pozitiv turismul. Din ce in ce mai multi oameni doresc sa cunoasca noi culturi si sa exploreze poteci neatinse de turistii clasici. Tocmai din aceasta dorinta isi are radacinile si succesul pe care il au, in ultima perioada, influencerii ce promoveaza continut turistic.

Prin contentul distribuit, bloggerii trebuie sa ii faca pe cititori sa viseze la locuri in care nu au ajuns si sa le deschida interesul pentru subiecte conexe domeniilor lor de interes.

Sub influenta platformelor de socializare, s-a dezvoltat foarte mult o noua ramura a turismului: cel pentru fotografii. Exista multe persoane ce vor sa ajunga intr-o anumita destinatie doar pentru a face fotografii pe care sa le posteze pe Facebook sau Instagram.

Din interactiunea de cateva ore pe care o avusesera cu capitala Romaniei inainte de conferinta, speakerii s-au aratat a fi incantati. Unul dintre ei a spus ca, in urmatorii ani, Bucurestiul va exploda din punct de vedere turistic si investitional. De asemenea, acest oras a fost numit “Las Vegas-ul Estului pentru petrecerile de burlaci”.

Daca, in trecut, oamenii munceau pentru a face bani cu care sa mearga in calatorii, trend-ul s-a schimbat si, in prezent, acestia calatoresc pentru a face bani. Afacerile din mediul online se dezvolta pe zi ce trece, punandu-se un accent din ce in ce mai mare pe imagine si pe crearea de experiente.

 

Printre speakeri s-au numarat:

Kash Bhattacharya din Madeira, Portugalia – Bloggerul anului 2016 – National Geographic Traveller Reader Awards

Razvan Pirjol din București, Romania–Președinte Bucharest Tourism Board și Președinte Skal International Romania

Siya Zarrabi din Toronto, Canada – Travel Vlogger, YouTuber, Videographer și Speaker Motivațional

Kristen Sarah din Toronto, Canada – YouTuber, Travel & Lifestyle Blogger

Dave and Debbie din Toronto, Canada – câștigătorii premiului cel mai bun blog de turism în 2015 și 2014 din partea Society of American Travel Writers

Alyssa Ramos din Los Angeles, USA – Travel Blogger și Social Media Influencer

Kat Von B din Los Angeles, USA – Blogger specializat pe Luxury Travel și Tehnologie

Anouska din Irlanda- Blogger și Vlogger de Travel, Lifestyle și Personal Style

Michael Schulz din Berlin, Germania – top Instagrammer din Germania

Mai multe detalii despre proiect pot fi gasite pe pagina oficiala a evenimentului Experience Bucharest.

Comentezi?