Trenduri in e-commerce pentru 2017

0
221
e-commerce

E-commerce-ul se actualizeaza constant datorita descoperirilor, tehnologiei, logisticii si tuturor acelor lucruri foarte cool pe care le poti cumpara. Mai jos puteti regasi cateva predictii pentru e-commerce in 2017.

Chat bots

Facebook, WhatsApp, Twitter si Google Allo introduc bots integrati pentru a ajuta in procesele de cumparare, rezervari si relatii clienti. Prima tendinta pe care o identificam este cea a consumatorilor care incep sa se familiarizeze cu discutiile purtate cu masinarii.

Facebook are deja 11.000 de chatbots disponibili, cu toate ca datele privind utilizarea lor nu este cunoscuta inca. Unul dintre cei care s-au grabit sa adopte acest trend este retailerul de vestimentatie Spring care a dezvoltat un serviciu de live messaging si un serviciu de shopping personal numit Spring Bot. “Clientii nu isi mai petrec timpul pe mai multe aplicatii, ci exista o mare concentrare de engagement pe Facebook Messenger”, spune fondatorul Spring, Alan Tisch. “Asa ca am creat o experienta pentru a se potrivi comportamentului natural care deja are loc pe platforma”. Tisch a numit asta comert conversational.

Inteligenta artificiala

Inteligenta artificiala ajunge acum la un nivel la care este util in viata de zi cu zi a multor oameni. Cresterea numarului de asistenti digitali, cum ar fi Alexa de la Amazon (pe Echo), Siri de la Apple, Cortana de la Microsoft si Google Assistant (gazduit in Google Home) au determinat oamenii sa se obisnuiasca sa vorbeasca cu masinarii.

Acest lucru va avea un impact asupra e-commerce-ului intrucat prima etapa a procesului de cercetare ar putea fi din ce in ce mai mult gestionat prin  conversatia cu asistentul personal. Diferiti asistenti vor reactiona in moduri diferite: Echo va duce implicit pe paginile de produse si comentariile Amazon, in timp ce Google Home va lista cele mai bune rezultate de pe pagina de cautare.

Brandurile de e-commerce vor trebui sa fie atente la modul in care aceste solutii schimba calatoria cumparatorului si sa se adapteze inainte ca numarul de utilizatori sa devina foarte mare.

Mobil. Mobil. Mobil.

Poate te-ai plictisit sa tot citesti despre trecerea la mobil in postarile cu trenduri de la final de an, dar aceasta repetitie nu inseamna ca nu este o tendinta valida. Aceasta fixare pe mobil este pur si simplu un rezultat al marsului care nu se incheie niciodata al mobilului.

In acest an, traficul pe mobil l-a depasit pe cel de pe desktop. Google lucreaza la un index web care pune mobilul pe primul loc. Aceste schimbari inseamna ca este mai important decat oricand sa facem experienta pe mobil cat mai buna posibil. Asta inseamna din ce in ce mai mult a pune pe primul loc mobilul, mai degraba decat pur si simplu optimizarea pentru mobil.

Plata pe mobil si aplicatii de loialitate

Platile pe mobil sunt in crestere pe masura ce utilizatorii de smartphone-uri se obisnuiesc cu magia platilor contactless. Starbucks a fost un inovator al platilor mobile, devenind unul dintre primii care l-au incercat. Acum, aplicatia lor pentru mobil (in prezent, numai in SUA) are un success indiscutabil.

Starbucks a simplificat sistemul de plati si a adaugat un program de loialitate – un lucru pe care cei din alte tari l-au tot cerut.

22% dintre clientii Starbucks platesc acum folosind aplicatia, lucru care a contribuit la o crestere cu 12% a veniturilor. Bonusul suplimentar pentru Starbucks este ca astfel colecteaza informatii  valoroase legate de comportamentul clientilor pentru a-i ajuta la imbunatatiri viitoare. Daca se face cum trebuie, oamenii sunt dispusi sa aiba o relatie cu un brand, atata timp cat beneficiile sunt de ambele parti.

Succesul acestor tipuri de aplicatii, precum si necesitatea de a livra personalizat (a se vedea mai jos) va face ca app-urile de loialitate si plati sa fie din ce in ce mai frecvente.

Personalizare si customizare

Cantitatea de date disponibila permite din ce in ce mai mult ca atat continutul cat si anunturile si produsele sa fie aratate oamenilor potriviti la momentul potrivit pe web si retele de socializare. Sofisticarea continua a customizarii va fi un trend in e-commerce in 2017.

O parte din succesul aplicatiei Starbucks este in datele culese, ceea ce inseamna ca poate prezenta oferte de personalizate la produsele pe care clientul le cumpara deja. In era clientului, experienta clientului, inclusiv personalizarea, este vitala in diferentierea intre competitori si scaderea ratei de abandon a cosului.

Cresterea livrarii in aceeasi zi

Livrarea cu drona ar putea fi inca un vis, dar 2017 ar trebui sa insemne cresterea punctelor de livrare locale pentru comenzile online si a livrarii in aceeasi zi. Un raport Forrester arata ca 29% dintre consumatori ar fi dispusi sa plateasca suplimentar pentru livrarea in aceeasi zi.

In timp ce Amazon Prime a inceput trendul, flexibilitatea optiunilor de livrare va creste in importanta ca un diferentiator in e-commerce. UberRush si Postmates sunt doua dintre brandurile care doresc sa profite de aceasta tendinta in e-commerce.

Livrarea si retururile au fost intotdeauna unul dintre punctele dureroase ale experientei de shopping on-line, dar s-au luat masuri pentru a face livrarea rapida si usoara.

Vanzarea sociala

Un alt concept care pare sa fi fost in multe articole cu tendintele de e-commerce, fara sa fie lansat cu adevarat. Si desi nu cred ca va avea o cota masiva a pietei in 2017, totusi l-am inclus.

De ce? Retelele sociale au un interes legitim in a face aceasta idee sa mearga, si ar fi o veste destul de buna si pentru branduri.

Dave Wehner, CFO-ul Facebook, a subliniat recent modul in care incarcarea unui anunt (volumul relativ al reclamelor fata de continutul de pe o pagina) va fi mai putin eficcient in viitorul foarte apropiat. “Continuam sa ne asteptam ca incarcarea anuntului sa joace un rol mai putin semnificativ in generarea veniturilor dupa jumatatea anului 2017″

Facebook trebuie sa isi diversifice fluxurile de venituri daca vor sa pastreze actionarii fericiti. Mai multe retele au prezentat mai multe optiuni de vanzare. Brandurile pot vedea cresterea vanzarilor, si chiar si produse care devin virale, generand un interes urias pe masura ce ca word-of-mouth isi creste aria de acoperire.

Poti afla mai multe despre tendintele pentru 2017  din acest material.

Comentezi?