Sport sau eSports?

Odată cu popularitatea jocurilor video, un nou fenomen a luat amploare la scară largă. Este vorba desigur, despre eSports. Deși nu a fost acceptat ca fiind un joc olimpic (s-a încercat introducerea lui în anii trecuți), eSports are toate elementele pentru a fi considerat un sport de echipă.

Premiile din ce în ce mai mari adunate pentru turneele de pretutindeni au atras în ultima perioadă mulți jucători de ocazie care își dedică tot timpul unui joc. Renunțarea la viața socială și la liceu/facultate a devenit un fenomen alarmant în străinătate iar oamenii de afaceri au profitat din plin de acest lucru. Industria gaming-ului aduce anual profituri de ordinul sutelor de milioane de euro, fiind într-o creștere constantă. De la componente pentru calculatoare sau periferice până la micro-tranzacțiile din jocuri, oamenii cheltuiesc lunar o sumă dedicată special pentru acestea.

Cum se face totuși că premiile din eSports sunt mult, mult mai mari decât cele din sporturile tradiționale? Este simplu. Majoritatea turneelor strâng o mare parte din bani de la comunitate. Și nu vorbim de mii ci de milioane de euro, anual.

Avem ca și comparație exactă diferența de bani între sport și eSports.

Ca și exemplu avem The International 9, cel mai mare turneu de Dota 2 care abia s-a încheiat. Banii pentru premii au fost strânși exclusiv de comunitate iar suma a fost colosală. 34,2 milioane de euro au fost lăsați pentru fondul de premiere în timp ce dezvoltatorii au rămas cu ceilalți 75% ( asta însemnând 102,6 milioane de euro). Așa că vă las pe voi să vă întrebați dacă se va reuși vrodată ca la un singur eveniment sportiv să fie puși atât de mulți bani la bătaie.

Dota 2 nu este singurul ce are turnee profitabile. Fortnite a avut de asemenea un premiu de 30 milioane de dolari din care câștigătorul, un adolescent de 16 ani, a plecat acasă cu 3 milioane. Bineînțeles, asta nu înseamnă că de mâine trebuie să îți dai demisia ca să te faci “gamer”. În spatele câștigurilor, stau ani de antrenament și sacrificii.

În concluzie, trebuie să amintesc că, la fel ca și în sport, jucătorii au nevoie de o întreagă echipă în spate. De la psihologi și antrenori până la dieteticieni sau maseuri, toți ajută la buna funcționare a grupului. Călătoriile constante și lungi, presiunea publicului dar și a organizației își pun amprenta atât pe practicanții sportului clasic cât și pe cei ai eSports-ului. Probabil unica diferență între ei ar fi efortul fizic propriu zis.

Așadar, de ce nu poate fi și eSports considerat un sport olimpic?

Comentezi?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.